Ramowy rozkład dnia
Dzieci najmłodsze
6:30-8:00 | Schodzenie się dzieci. Zabawa swobodna. |
8:00-8:30 | Zabawy swobodne dzieci: zabawy i gry dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjno-manipulacyjne. Praca indywidualna i zespołowa o charakterze obserwacyjnym, teraputycznym. Ćwiczenia stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. – zajęcia dydaktyczne, zabawy rozwijające mowę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integracyjne. |
8:30-8:45 | Zabawy rytmiczno – ruchowe , ćwiczenia poranne. |
8:45-9:00 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-sanitarne. |
9:00-9:30 | Śniadanie |
9:30-10:30 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o Podstawę Programową |
10:30-10:40 | Czynności higieniczne. Przygotowanie do II śniadania. |
10:40-10:50 | II Śniadanie |
10:50-11:20 | Zabawy ruchowe na powietrzu, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zabawy swobodne na placu przedszkolnym, zajęcia dodatkowe. |
11:20-11:30 | Przygotowanie do obiadu- czynności higieniczne. |
11:30-12:00 | Obiad |
12:00-14:00 | Czynności higieniczne po obiedzie, przygotowanie do leżakowania. Poobiedni odpoczynek, słuchanie bajek, kołysanek, muzyki. |
14:00-14:15 | Czynności higieniczne i samoobsługowe |
14:15-14:30 | Podwieczorek |
14:30-15:30 | Realizacja dodatkowych programów i projektów edukacyjnych. Ćwiczenia stymulujące wszechstronny rozwój dziecka – utrwalenie zdobytych wiadomości. zabawy dydaktyczne, zabawy rozwijające mowę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integracyjne oraz zabawy ruchowe. Praca indywidualna i zespołowa o charakterze obserwacyjno – stymulującym. Zabawy na placu przedszkolnym. |
15:30–16:00 | Rozchodzenie się dzieci. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy stolikowe. |
Dzieci starsze
6:30-8:00 | Schodzenie się dzieci. Zabawa swobodna. |
8:00-8:30 | Ćwiczenia stymulujące wszechstronny rozwój dziecka – zajęcia dydaktyczne, zabawy rozwijające mowę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integracyjne i ruchowe. Zabawy swobodne dzieci: zabawy i gry dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjno-manipulacyjne, praca indywidualna i zespołowa o charakterze obserwacyjnym, |
8:30-8:45 | Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne. |
8:45-9:00 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-sanitarne. |
9:00-9:30 | Śniadanie. |
9:30-10:50 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o Podstawę Programową. Zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie według programu wychowania przedszkolnego: kształtowanie mowy i myślenia, zajęcia plastyczno-konstrukcyjne, umuzykalniające, kształtowanie pojęć matematycznych, ćwiczenia gimnastyczne. |
10:50-11:00 | Czynności higieniczne. II śniadanie. |
11:00-11:50 | Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, spacery, wycieczki, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, zabawy swobodne na placu przedszkolnym. |
11:50-12:00 | Przygotowanie do obiadu- czynności higieniczne. |
12:00-12:30 | Obiad |
12:30-13:45 | Zajęcia dydaktyczne – zabawy rozwijające mowę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integracyjne. Ćwiczenia stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. Utrwalenie zdobytych wiadomości. Zabawy rytmiczno – ruchowe. Słuchanie bajek, ćwiczenia relaksacyjne, gry i zabawy w małych zespołach, działalność plastyczno-konstrukcyjna, zabawa w teatr, zabawa z inicjatywy dzieci, praca indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, dodatkowe programy, projekty edukacyjne i innowacje. |
13:45-14:00 | Przygotowanie do podwieczorku – czynności organizacyjno-porządkowe, higieniczne. |
14:00-14:30 | Podwieczorek |
14:30-15:30 | Kontynuacja działalności edukacyjnej; zabawy ruchowe i muzyczne, kreatywne, gry i zabawy w sali lub na powietrzu według zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne, praca indywidualna i zespołowa o charakterze obserwacyjnym i stymulującym, praca wyrównawcza, prace porządkowe, rozmowy indywidualne z dziećmi. |
15:30-16:00 | Zabawy swobodne, rozchodzenie się dzieci. |